Αμόκ-Νοσταλγική χαρά

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009

10+1 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΤΡΑΤΟ

Δεν πάω στρατό γιατί:
1) Γιατί πιστεύω στο δικαίωμα επιλογής.Δεν θέλω να πάω και απαιτώ να έχω την ελευθερία να διαλέξω, εφόσον δεν βλάπτω το κοινωνικό σύνολο.Θυμάμαι ακόμα πως ο σεβασμός της ελεύθερης βούλησης, της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας προστατεύονται από το ελληνικό και το ευρωπαϊκό Σύνταγμα.

2) Γιατί ο στρατός είναι ένας κατ’ εξοχήν καταπιεστικός και εξουσιαστικός μηχανισμός και μόνο η λέξη ανυπότακτος που αποδίδεται σε όσους δεν πάνε καταδεικνύει την ιδεολογική φόρτιση.Επιμένω επίσης να θυμάμαι ότι αυτός ο εξουσιαστικός μηχανισμός μου κατέλυσε τρεις φορές στην διάρκεια του περασμένου αιώνα τις πολιτικές μου ελευθερίες.

3) Γιατί δεν θέλω να μάθω να σκοτώνω.Η εκπαίδευση που λαμβάνω στο στρατό έχει μόνο ένα στόχο:Να με καταστήσει ικανό να ξεπεράσω τις όποιες αναστολές και φόβους μου και σε κάποια δεδομένη στιγμή να σηκώσω το όπλο και να δολοφονήσω αυτόν που βρίσκεται απέναντι μου.Δεν επιθυμώ την μετάλλαξη της προσωπικότητας μου με αυτόν τον τρόπο και το διεκδικώ.

4) Γιατί δεν θέλω να γίνω «Άντρας».Προτιμώ να διερευνήσω μόνος μου τον τρόπο που αναγνωρίζω τον εαυτό μου, να διαμορφώσω την συμπεριφορά μου και το χαρακτήρα μου με βάση την τρυφερότητα και την κατανόηση.Όχι να με κάνουν με το ζόρι σκληρό και ανθεκτικό αντράκι.

5) Γιατί δεν θέλω να γίνω «Ελληναράς».Στο στρατό πρέπει να ορκιστώ ότι το πολυτιμότερο πράγμα για μένα είναι η σημαία και αποδέχομαι πως θα την υπερασπιστώ και με την τελευταία σταγόνα του αίματος μου.Δεν έχω όμως ακόμη καταλήξει ποιο από τα δύο είναι για μένα πολυτιμότερο…

6) Γιατί δεν διαπραγματεύομαι τον σεβασμό της αξιοπρέπειας μου.Με την παρουσία μου στο στρατό απεμπολώ τα δικαιώματα μου ως πολίτης.Υποτάσσομαι στον φασιστικής έμπνευσης στρατιωτικό κανονισμό 20-1,παραδίδοντας την ταυτότητα και μαζί και την πολιτική μου υπόσταση.Αποδέχομαι πως δεν επιτρέπεται να μετέχω σε σωματεία, ενώσεις, συλλόγους, πώς δεν επιτρέπεται να διαβάσω εφημερίδα όποτε και όπως θέλω…

7) Γιατί δεν ανέχομαι την υποκρισία του στρατιωτικού κατεστημένου, που στα δύσκολα το μόνο που γνωρίζει είναι να κρύβεται και να συγκαλύπτει.Γιατί δεν ανέχομαι να βγαίνει πλαστό πόρισμα για τους νεολαίους που κάηκαν ζωντανοί στον Έβρο, γιατί θεωρώ ύβρη ότι το πόρισμα για την πτώση του αεροπλάνου στον Όθρυ το 1991 δεν έχει δοθεί ακόμη στους συγγενείς των νεκρών.

8) Γιατί η ζωή είναι μικρή για να τη σπαταλάω σε τόσο ανούσια πράγματα όπως ο στρατός.Δεν θέλω να χάσω την επαφή με φίλους, κοπέλα, οικογένεια, δουλειά, σπούδες.Δεν θέλω να βγαίνω έξω μία φορά την εβδομάδα και να μιλάω μόνο για το στρατό και τις αγγαρείες του.

9) Γιατί οργίζομαι όταν διαπιστώνω το τεράστιο κενό πληροφόρησης και το βαθύ σκοτάδι μέσα στο οποίο πρέπει να κινηθώ για να πληροφορηθώ ένα από τα βασικά μου δικαιώματα.Ξέρω ότι η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο Συμβούλιο της Ευρώπης να παρέχει ενημέρωση για την εναλλακτική υπηρεσία και με προσβάλλει η χώρα μου να με θεωρεί ανόητο.

10)Γιατί δεν θέλω να συμβάλλω στην καταπίεση των «άλλων».Με την παρουσία μου στο στρατό συμμετέχω και υποστηρίζω, έστω και με τη μικρή μου συμβολή, στρατιωτικές αποστολές εκτός Ελλάδας, έχω δε διαβάσει στην ιστορία μου πως όσες φορές εμείς είχαμε ξένους στρατούς στη χώρα μας τους χαρακτηρίζαμε στρατούς κατοχής ότι και να έλεγαν αυτοί.Ξέρω επίσης ότι η χώρα μου προσέφερε τη λέξη «άσυλο» σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, δεν θέλω λοιπόν να κυνηγάω μετανάστες και να κλείνω τα σύνορα για πολιτικούς πρόσφυγες.

…..Και τέλος,
για να το πω με λίγα λόγια:
Γιατί είμαι νέος-δεν τους χαρίζω τίποτα.
Διεκδικώ, δεν υπακούω!




(Το κείμενο σχετικά με την άρνηση στράτευσης μεταφέρθηκε αυτούσιο από την ιστοσελίδα του συνδέσμου αντιρρησιών συνείδησης.Όλα τα υπόλοιπα είναι προϊόν ομαδικής εργασίας του μαθητικού αντιεξουσιαστικού κινήματος και φέρουμε την ευθύνη για το περιεχόμενό τους. )

10 σχόλια:

  1. gamw thn ellhnikh kyvernhsh... mono auto exw na pw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nα μη γαμ...σεις κανέναν. Να διαβάσεις ακόμα μια φορά το κείμενο, να τα βάλεις κάτω και να αποφασίσεις εσύ τί στάση κρατάς. Personal Responsibility.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τελεια ολα αυτα ρε παιδια!μια απορια εχω μονο. αν δεν πας στρατο τελικα τι θα σου συμβει??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΙΠΟΤΑ, ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΟΥ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΙ ΓΙΩΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΣ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟ.ΕΤΣΙ ΚΑΙ Ι5 ΝΑ ΧΕΙΣ ΕΙΣΑΙ ΚΟΜΠΛΕ.ΕΓΩ ΤΟ ΨΑΧΝΩ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΓΙΑ "ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ".ΑΝ ΠΑΡΕΙΣ ΓΙΑ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. egw ena kserw...dn 8elete n pate strato giati eiste deiloi, kakoma8hmenoi, kai dn 8elete na yphrethsete tn topo sas opws sas yphrethse autos! apo th stigmh p zeis s mia koinwnia kai enan topo opou niw8eis asfalia kai prota apola zeis stin ΕΛΛΑΔΑ mas kai eisai ΕΛΛΗΝΑΣ prepei n eisai perhfanos kai pro8hmos n dwseis akoma kai tn zwh s gia auto tn topo!!!!

    eyxaristw...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. to les kai monos sou...."eimaste deiloi"...diladi file mou gia na pas strato prepei na eisai antraklas e?na xeis arxidia, na gamas kai na derneis...maggas ws pros tis gynaikes kai tous metanastes, ellinaras, to paizeis "kai kala" exw stin parea, "taxa mou", alla sto sxoleio molis se krazei o kathigitis kaneis tin kota, sti douleia molis se krazei to afentiko skiveis to kefali...eisai apoprosanatolismenos kai koitas pros laikistikes kateythineis....aaaaa, kai den thymamai na me ypiretise pote i elladitsa sou.an ennoeis tous ethnikoapeleurwtikoys polemous, aytoi eginan gia na dioxoun tin tote exousia(eite tourkoi eite otidipote) kai oxi gia na eisai esi eleutheros opws sou lene sto sxoleio oi fasistes kathigites sou!oute mia wra sto strato sas-proskynas ena kwlopano,thn shmaia gia thn opoia sfazontai laoi kathimerina.euxaristw, ma den tha parw!......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. eisai dld eisai pro8imos na dwseis th zwh s gia th patrida s? neiw8eis asfalia? file m de 3erw ti narkotika kaneis, alla de mporw na e3hghsw alliws ayta pp les... dld s aresei h paideia p s parexei h patrida s? o mis8os kai argotera h sunta3h? s aresei na se stamataei o ka8e kurios me stolh kai na s zhtaei poios eisai kai pou pas? elpizw kapoia stigmh na skefteis auta ta pragmatakia gia na mhn 3anagineis rezili sto internet...ama 8es na peis kati to profil m sto fb einai apo katw.

    ΑπάντησηΔιαγραφή